Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej

Zrównoważona i zintegrowana mobilność miejska w Gminach Ostrowiec Świętokrzyski i Kunów

Obraz przedstawia logo Unii Europejskiej obok napis Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej, Flagę Rzeczypospolitej Polskiej, Flagę Unii Europejskiej obok napis Dofinansowano ze środków Unii Europejskiej

Projekt ten jest kontynuacją dotychczasowych działań Gminy Ostrowiec Świętokrzyski (V etapem) 
w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej, które realizowane były w ramach 4 etapów dofinansowanych z różnych źródeł. 
Do tej pory w Ostrowcu Świętokrzyskim: 
- odnowiono i wyposażono tabor miejski (zakupiono 6 autobusów hybrydowych, 9 autobusów diesel z normą EURO VI, 17 autobusów elektrycznych, 
- wybudowano nowoczesną bazę operatora transportu publicznego wraz z drogami dojazdowymi,
- wprowadzono system karty miejskiej oraz zalążek dynamicznej informacji pasażerskiej – 6 tablic,
- wybudowano oraz przebudowano ścieżki rowerowe.

Źródło dofinansowania: program Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021 – 2027, Priorytet FEPW.03 Zrównoważona mobilność miejska, Działanie FEPW.03.01 Zrównoważona mobilność miejska
Projekt realizowany jest w formule partnerskiej z Gminą Kunów.
Lata realizacji: 2025-2026
Wartość ogółem: 17.178. 675,69 zł, Gmina Ostrowiec Świętokrzyski: 12.346.617,00 zł, Gmina Kunów: 4.832.058,69 zł
Koszt kwalifikowany: 16.277.995,69 zł, Gmina Ostrowiec Świętokrzyski: 11.445.937,00 zł, Gmina Kunów: 4.832.058,69 zł
Dofinansowanie (wkład Funduszy Europejskich): 13.836.296,33 zł (środki Unii Europejskiej - 85% wartości kosztów kwalifikowanych), Gmina Ostrowiec Świętokrzyski: 9.729.046,45 zł, Gmina Kunów: 4.107.249,88 zł

Celem głównym projektu jest wspieranie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej jako elementu transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej w Gminie Ostrowiec Świętokrzyski i Gminie Kunów (MOF Miasta Północy) na jej obszarze funkcjonalnym. 

Główny zakres prac w Gminie Ostrowiec Świętokrzyski:
Zadanie nr 1 Organizacja miejsc obsługi rowerzystów w Gminie Ostrowiec Świętokrzyski – zaplanowano organizację 7 miejsc obsługi rowerzystów (dalej zwanych MOR) u zbiegu ulic: Granicznej, Długiej i Kasztanowej; przy ul. Krzemiennej; przy skrzyżowaniu ul. Siennieńskiej i drogi lokalnej stanowiącej łącznik ul. Siennieńskiej i Bałtowskiej; u zbiegu ul. Sienkiewicza i Mickiewicza; przy al. 3-go Maja; u zbiegu ul. Bałtowskiej i Przemysłowej; u zbiegu ul. Miodowej i Gościniec.  MOR-y powstaną w formie utwardzonych placów z kostki betonowej, brukowej wyposażonych w wiaty przeznaczone do odpoczynku rowerzystów i zapewniające ochronę przed słońcem 
i deszczem, wyposażone w elementy infrastruktury, jak: stojaki na rowery, sprzęt do serwisowania rowerów, ławki, stoły, kosze, tablice informacyjne dot. zasad korzystania z MOR, fotowoltaikę, oświetlenie LED, oznakowanie poziome i pionowe, urządzoną zieleń.
Zadanie przyczyni się do promowania alternatywnych środków transportu. Jest to ułatwienie dla rowerzystów, które zachęca więcej osób do wybierania roweru zamiast samochodu, co prowadzi do zmniejszenia liczby pojazdów na drogach. Jest to element promujący zrównoważony transport i edukujący społeczeństwo na temat korzyści wynikających z korzystania z rowerów.  

Zadanie nr 2 Organizacja systemu parkingowego w Gminie Ostrowiec Świętokrzyski – zaplanowano organizację strefy płatnego parkowania w Ostrowcu Świętokrzyskim w rejonie ulic: Młyńska; Górzysta; Kościelna; Okólna; Rynek; Siennieńska; Jana Głogowskiego; Szeroka; Stodolna; Czerwonego Krzyża; Piwna; Doktora Adama Wardyńskiego, w tym zostanie również zakupiony sprzęt informatyczny wraz z oprogramowaniem oraz samochód elektryczny zeroemisyjny na potrzeby obsługi SPP.
Strefa płatnego parkowania (SPP) jest narzędziem wdrażania zrównoważonego transportu, w związku z jej realizacją powinna nastąpić:
1) Redukcja liczby samochodów w centrum miasta:
2) Poprawa jakości powietrza.
3) Lepsze wykorzystanie przestrzeni miejskiej: mniej samochodów oznacza więcej miejsca dla pieszych, rowerzystów i użytkowników transportu publicznego.
4) Finansowanie transportu publicznego: dochody z opłat za parkowanie mogą być przeznaczane na rozwój i utrzymanie infrastruktury transportu publicznego.
5) Wzrost bezpieczeństwa i komfortu poprzez zmniejszenie liczby pojazdów oraz poprawę warunków dla pieszych i rowerzystów. 
6) Wspieranie ekonomii lokalnej poprzez zwiększenie rotacji miejsc parkingowych.
7) Edukacja i zmiana zachowań poprzez zwiększenie świadomości mieszkańców i zmianę nawyków transportowych.
8) Ograniczenie parkowania długoterminowego i wzrost dostępności miejsc parkingowych. Wdrażanie stref płatnego parkowania będzie skutecznym narzędziem wspierającym zrównoważony transport, przyczyniając się do zmniejszenia negatywnego wpływu samochodów na środowisko, poprawy jakości życia w miastach oraz promowania bardziej ekologicznych środków transportu.

Zadanie nr 3 Rozbudowa systemu dynamicznej informacji pasażerskiej w Gminie Ostrowiec Świętokrzyski – zaplanowano rozbudowę istniejącego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej poprzez zaprojektowanie, wykonanie, dostawę i montaż elementów systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, tj. 36 szt. dwustronnych wyświetlaczy LED wraz z konstrukcjami wsporczymi (w skład konstrukcji wchodzi obudowa wyświetlacza, połączenie 
z konstrukcją nośną i montaż na wysięgniku) oraz wykonanie stosownych przyłączy wewnętrznych elektroenergetycznych.
SDIP to zaawansowane technologicznie rozwiązanie, które dostarcza pasażerom w czasie rzeczywistym informacji o ruchu i dostępności środków transportu publicznego i tym samym przyczynia się do wdrożenia zrównoważonego transportu, a także przyczynia się do zwiększenia atrakcyjności i efektywności transportu publicznego. Dodatkowo następuje redukcja emisji i zanieczyszczeń, a łatwiejszy dostęp do informacji o transporcie publicznym zachęca więcej osób do rezygnacji z samochodów na rzecz bardziej ekologicznych środków transportu. W sytuacjach kryzysowych SDIP pozwala na szybkie przekazywanie ważnych informacji do pasażerów. Zastosowanie SDIP przyczynia się także do redukcji kosztów i zwiększenie wydajności dla MZK.

Zadanie nr 4 Montaż wiat przystankowych w Gminie Ostrowiec Świętokrzyski. 
W ramach Zadania planowane jest wykonanie 49 wiat przystankowych, w tym: 42 dużych wiat przystankowych (5 wiat z panelami fotowoltaicznymi, 5 wiat z zielenią oraz retencją), 7 małych wiat przystankowych.
Nowoczesne wiaty przystankowe wspierają zrównoważony transport, tworząc bardziej przyjazne, bezpieczne i komfortowe środowisko dla pasażerów, także z niepełnosprawnościami, jednocześnie promując ekologiczne formy transportu i redukując negatywny wpływ na środowisko.

Zakres prac na terenie Gminy Kunów:
Zadanie nr 5 Organizacja miejsc obsługi rowerzystów w Gminie Kunów
– zaplanowano organizację 6 miejsc obsługi rowerzystów, po jednym we wsiach: Bukowie, Biechów, Doły Biskupie, Kolonia Inwalidzka Nietulisko Duże oraz w mieście Kunów, przy ul. Langiewicza.

Zadanie nr 6 Montaż wiat przystankowych w Gminie Kunów – 52 wiaty przystankowe na terenie Gminy Kunów. 
Z projektu skorzystają mieszkańcy Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Północy, a w szczególności gmin: Ostrowiec Świętokrzyski i Kunów.

Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia mobilności miejskiej w naszym mieście. Poprawie ulegnie dostępność i atrakcyjność komunikacji publicznej w szczególności w kontekście dojazdów do pracy i obiektów użyteczności publicznej. Zwiększy się bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, a zwłaszcza  pieszych i rowerzystów. Poprawie ulegnie estetyka przestrzeni publicznej oraz środowisko naturalne. 
W związku z realizacją przedmiotowego projektu i zapisami umowy o jego dofinansowanie, Urząd Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego informuje, iż  dokumentem pomocniczym w zakresie nadużyć finansowych, korupcji i konfliktu interesów mogących wystąpić w toku realizacji projektu oraz danych kontaktowych, na które można zgłaszać zidentyfikowane zdarzenia jest poradnik opracowany przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej pn. „Zapobieganie i sposób postępowania w sytuacjach wystąpienia korupcji i nadużyć finansowych w tym konfliktu interesów w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027”. 
 

Poradnik dostępny jest pod linkiem: Poradnik Zapobieganie i sposób postępowania w sytuacjach wystąpienia korupcji i nadużyć finansowych w tym konfliktu interesów w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027

 #FunduszeUE

powrót do kategorii
Poprzedni Następny
DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.