Terenowy Punkt Paszportowy w Ostrowcu Świętokrzyskim
We wtorek, 11 marca 2025 r. w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim zostało podpisane porozumienie dotyczące utworzenia i funkcjonowania Terenowego Punktu Paszportowego w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Po podpisaniu porozumienia, Urząd Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego przystąpi do wyposażenia Punktu Paszportowego w niezbędny sprzęt biurowy i informatyczny, natomiast Świętokrzyski Urząd Wojewódzki zajmie się rekrutacją i szkoleniem pracowników. Planowane uruchomienie Punktu Paszportowego ma nastąpić w ciągu kilkunastu tygodni, z celem, aby Punkt rozpoczął obsługę mieszkańców jeszcze przed wakacjami.
Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, Artur Łakomiec zaznacza, że "otwarcie Punktu Paszportowego w Ostrowcu Świętokrzyskim to istotny krok w kierunku poprawy dostępu do usług administracyjnych dla mieszkańców naszego miasta oraz okolicznych powiatów. Dla mieszkańców powiatów ostrowieckiego, starachowickiego, opatowskiego, lipskiego, sandomierskiego i wielu innych oznacza to koniec konieczności podróży do Kielc czy Radomia w celu załatwienia spraw paszportowych. To znacząca oszczędność czasu i pieniędzy."
Prezydent dodaje, że "uruchomienie Punktu Paszportowego podnosi rangę Ostrowca Świętokrzyskiego jako lokalnego centrum administracyjnego. Umożliwi to mieszkańcom szybszy i wygodniejszy dostęp do usług, co ma ogromne znaczenie zarówno dla osób indywidualnych, jak i dla przedsiębiorców, którzy muszą załatwiać formalności paszportowe."
Zgodnie z planem, Terenowy Punkt Paszportowy w Ostrowcu Świętokrzyskim zacznie działać w najbliższych miesiącach, co zdecydowanie ułatwi życie tysiącom mieszkańców regionu.