Widoczne oraz prawidłowe oznakowanie posesji jest sprawą bardzo istotną dla bezpieczeństwa mieszkańców. Usprawnia i przyspiesza podejmowanie akcji ratunkowych oraz interwencji służb porządkowych. W obowiązku właściciela lub zarządcy pozostaje zadbanie, aby tabliczka z ustalonym numerem porządkowym wraz z nazwą ulicy zawieszona została w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku oraz na ogrodzeniu, jeżeli budynek posadowiony został w głębi ogrodzonej nieruchomości lub jeśli nieruchomość jest niezabudowana.
Ustalanie numerów porządkowych oraz prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów jest zadaniem gminy. Ustalenie numeru porządkowego oraz wydanie zaświadczenia o ustalonym numerze porządkowym odbywa się na podstawie wypełnionego wniosku (wg wzorów załączonych poniżej) i zostało szczegółowo omówione w przewodnikach interesanta (do pobrania poniżej). Wniosek należy złożyć osobiście lub przesłać na adres Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego.