Telefon:+48 41 26 72 120
E-mail:w.org@um.ostrowiec.pl
1. zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu,
2. zapewnienie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem wydziałów Urzędu, w szczególności w zakresie współpracy z Radą Miasta, jednostkami pomocniczymi i Biurem Obsługi Interesanta,
3. rozpatrywanie skarg i wniosków oraz ich nadzór, kontrola, koordynowanie,
4. prowadzenie spraw związanych z obsługą:
a) Rady Miasta,
b) komisji Rady Miasta,
c) Prezydenta i Wiceprezydenta Miasta,
d) Młodzieżowej Rady Miasta,
5. racjonalne gospodarowanie etatami, funduszem płac oraz prowadzenie spraw kadrowych i szkoleń pracowniczych,
6. gospodarowanie, we współdziałaniu z zakładową organizacją związkową, Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych,
7. prowadzenie rejestru aktów prawa miejscowego stanowionych przez organy Gminy,
8. nadzór nad realizacją uchwał Rady Miasta i zarządzeń Prezydenta Miasta oraz okólników i decyzji organizacyjnych Prezydenta Miasta,
9. prowadzenie działalności informacyjnej oraz realizacja zadań związanych z ustawą o dostępie do informacji publicznej,
10.prowadzenie spraw związanych z wyborami i referendami,
11.planowanie i realizacja wydatków związanych z funkcjonowaniem Urzędu,
12.prowadzenie zakładowej działalności socjalnej,
13.prowadzenie inwestycji, remontów i zarządzanie budynkiem Urzędu,
14.prowadzenie zaopatrzenia materiałowo - technicznego Urzędu,
15.prowadzenie spraw z zakresu bhp,
16.prowadzenie archiwum i kancelarii,
17.prenumerata prasy i periodyków,
18.utrzymanie czystości i porządku w budynku Urzędu,
19.obsługa prawna Rady Miasta, Prezydenta Miasta i Urzędu,
20.przygotowanie, organizacja, prowadzenie przetargów na sprzedaż, najem, dzierżawę gruntów oraz oddanie ich w użytkowanie wieczyste na wniosek właściwego wydziału, który powinien opracować koncepcję zagospodarowania terenu, uwzględniającą możliwość podłączenia gruntu do infrastruktury technicznej,
21.przygotowanie, organizacja przetargów na roboty budowlane, dostawy, usługi o wartości powyżej 14.000 euro finansowane ze środków publicznych, zgodnie z ustawą – Prawo zamówień publicznych - w związku z realizacją zadań Gminy przez wydziały Urzędu lub przez gminne jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, a w szczególności:
a) przygotowanie dokumentacji przetargowej w oparciu o materiały opracowane przez poszczególne wydziały lub gminne jednostki organizacyjne, obejmujące w szczególności: dokumentację projektową, kosztorys inwestorski, ogólne warunki umowy lub wzór umowy oraz kryteria, które będą decydować o wyborze oferty,
b) ogłoszenie przetargu, przyjmowanie ofert i uczestniczenie w pracach komisji przetargowej oraz ogłoszenie o wyniku przetargu,
c) przekazanie wydziałom lub gminnym jednostkom organizacyjnym dokumentów związanych z przetargiem niezbędnych do zawarcia umowy przez zamawiającego,
22.nadzór nad informacjami zamieszczanymi na stronie internetowej Urzędu Miasta i w Biuletynie Informacji Publicznej,
23.koordynowanie wszystkich spraw związanych z utrzymaniem i doskonaleniem Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie, a w szczególności:
a) opracowanie dokumentacji Systemu Zarządzania Jakością, aktualizacja i nadzór nad dokumentacją oraz jej archiwizacja,
b) inicjowanie zmian w Systemie Zarządzania Jakością,
c) organizacja i nadzór nad planowaniem i przeprowadzaniem auditów wewnętrznych,
24.koordynowanie wszystkich spraw związanych z utrzymaniem i doskonaleniem systemu kontroli zarządczej,
25.prowadzenie pod względem organizacyjnym Biura Obsługi Interesanta, gdzie pracownicy poszczególnych wydziałów Urzędu obsługują interesantów w zakresie zadań realizowanych przez te wydziały,
26.prowadzenie zbiorów aktów prawnych i ich udostępniania do powszechnego wglądu, na zasadach określonych w ustawie z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych,
27.prowadzenie przez Głównego Specjalistę ds. Kadr spraw związanych z reklamowaniem od służby wojskowej pracowników Urzędu będących żołnierzami rezerwy i podlegających obowiązkowi obrony.