Telefon:+48 41 26 72 229
E-mail:wmk@um.ostrowiec.pl
1. prowadzenie ewidencji gruntów stanowiących własność Gminy,
2. prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości,
3. prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości w drodze wykupu, zamiany i darowizny,
4. opracowywanie informacji wzakresie zmian, jakie zaszły w ciągu roku w stanie mienia komunalnego,
5. przygotowywanie niezbędnych dokumentów i prowadzenie spraw związanych ze zbyciem nieruchomości gminnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
6. przygotowywanie niezbędnych dokumentów i prowadzenie spraw związanych z oddawaniem w użytkowanie wieczyste nieruchomości gminnych w drodze przetargu lub w trybie bezprzetargowym,
7. prowadzenie spraw związanych z rozwiązywaniem umów wieczystego użytkowania,
8. prowadzenie ewidencji wieczystych użytkowników i jej aktualizowanie,
9. prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat rocznych za użytkowanie wieczyste, udzielaniem bonifikat oraz ustalaniem innych terminów płatności,
10. prowadzenie spraw dot. aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów,
11. analiza umów warunkowych i przygotowywanie decyzji Prezydenta Miasta w sprawie prawa pierwokupu,
12. prowadzenie spraw związanych z nabywaniem przez użytkowników wieczystych prawa własności,
13. prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości w trwały zarząd,
14. prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i przedłużaniem umów najmu, dzierżawy i użyczenia nieruchomości gminnych,
15. przygotowywanie nieruchomości lokalowych do sprzedaży oraz prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą gminnych lokali mieszkalnych iużytkowych wraz z ułamkową częścią gruntu,
16. analiza wtórnego obrotu nieruchomościami nabytymi od Gminy iegzekwowanie zwrotu bonifikat,
17. prowadzenie spraw związanych z porządkowaniem stanów prawnych nieruchomości wspólnot mieszkaniowych,
18. prowadzenie spraw związanych zustaleniem opłat adiacenckich ztytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej oraz podziałów nieruchomości,
19. gromadzenie ikontrolowanie decyzji dot. zmiany zagospodarowania gruntów gminnych oraz gruntów przyległych,
20. przygotowywanie dokumentów dot. wyrażenia zgody przez Prezydenta Miasta na udostępnienie gruntów gminnych na cele związane zrealizacją inwestycji,
21. prowadzenie spraw związanych z przeznaczeniem i przekazywaniem gruntów gminnych na potrzeby ogrodów działkowych oraz ich likwidacją,
22. współpraca z Komisją Inwentaryzacyjną Mienia Komunalnego,
23. nadzór nad prawidłowym korzystaniem znieruchomości Gminy, w tym także ubezpieczanie nieruchomości i zlecanie niezbędnych zabezpieczeń obiektów,
24. prowadzenie spraw związanych z przejmowaniem nieruchomości na majątek Gminy,
25. wnioskowanie i przygotowywanie projektów rozwiązań w zakresie wykorzystania niezagospodarowanych nieruchomości,
26. wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości,
27. ustalanie numerów porządkowych nieruchomości,
28. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zmiany i nadawania nazw ulicom i placom,
29. prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów,
30. prowadzenie postępowania wsprawach dotyczących wydawania decyzji zatwierdzających projekty podziału nieruchomości,
31. prowadzenie postępowania wsprawach dotyczących rozgraniczenia nieruchomości,
32. uczestniczenie wpostępowaniu administracyjnym dotyczącym zwrotu nieruchomości stanowiących własność Gminy na rzecz poprzednich właścicieli,
33. przygotowywanie niezbędnej dokumentacji i wniosków do Wojewody Świętokrzyskiego o wydanie decyzji komunalizacyjnych, stwierdzających nabycie przez Gminę zmocy prawa własności nieruchomości,
34. na bazie materiałów uzyskanych z Wydziału Inwestycji przygotowywanie niezbędnej dokumentacji do Wojewody Świętokrzyskiego w celu uzyskania tytułu własności z mocy prawa do nieruchomości zajętych pod drogi publiczne gminne,
35. przygotowywanie dokumentów do wniosków ozasiedzenie własności nieruchomości przewidzianych do komunalizacji,
36. przygotowywanie dokumentów do wniosków kierowanych do Sądu Rejonowego – Wydziału Ksiąg Wieczystych dotyczących ujawnienia tytułu własności Gminy do nabytych nieruchomości, w tym wdrodze komunalizacji iwywłaszczenia pod inwestycje,
37. przygotowywanie projektów umów i zakresów przedmiotowych zamówień dotyczących wykonania opracowań geodezyjnych do celów komunalizacji gruntów, do ujawnienia własności Gminy w księgach wieczystych,
38. prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań za nieruchomości nabyte przez Gminę w trybie ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz w trybie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, po zakończeniu finansowego rozliczenia inwestycji,
39. wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis udzielonej przedsiębiorcom w zakresie działania Wydziału,
40. zabezpieczenie środków i przekazywanie do wypłaty odszkodowań z tytułu nie zabezpieczenia lokali socjalnych, na podstawie dokumentów przedłożonych przez Zakład Usług Miejskich w Ostrowcu Świętokrzyskim.