Telefon:+48 41 26 72 160
E-mail:win@um.ostrowiec.pl
1. wieloletnie i roczne planowanie inwestycji, zakupów inwestycyjnych,
2. przygotowanie materiałów i występowanie z wnioskami o wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji, pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych oraz decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. dla inwestycji wyszczególnionych w planach inwestycyjnych Gminy oraz innych decyzji wynikających z przepisów prawa, które uprawniają do rozpoczęcia robót budowlanych,
3. przygotowanie projektów umów i wymogów technicznych stanowiących elementy specyfikacji warunków zamówienia, opisów przedmiotów zamówienia na opracowanie dokumentacji, wykonawstwa i warunków realizacji robót inwestycyjnych oraz zakupów inwestycyjnych oraz czynny udział w postępowaniach przetargowych,
4. przygotowanie niezbędnej dokumentacji technicznej, projektów umów, wymogów technicznych stanowiących elementy specyfikacji warunków zamówienia oraz warunków wykonania i odbioru planowanych do realizacji zadań związanych z generalnymi remontami dróg, analogicznymi do nowego procesu inwestycyjnego,
5. koordynacja prac uczestników procesu inwestycyjnego na etapie jego projektowania, współpraca z jednostkami właściwymi do oceny i uzgodnień projektów,
6. analizowanie dokumentacji technicznej przed skierowaniem jej do realizacji i aktualizacja kosztorysów inwestorskich,
7. przygotowanie umów na realizację gminnych inwestycji i zakupów inwestycyjnych,
8. przekazywanie placu budowy wykonawcom robót przy współudziale przedstawicieli zarządców infrastruktury,
9. sprawowanie nadzorów technicznych nad inwestycjami gminnymi i potwierdzanie wykonania umów w zakresie rzeczowym oraz przy projektach realizowanych ze środków własnych i środków zewnętrznych, jak również zlecanie na zewnątrz nadzorów technicznych związanych z realizowanymi przedsięwzięciami,
10. bieżące i końcowe rozliczanie zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych realizowanych ze środków własnych Gminy oraz prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie,
11. organizacja i przeprowadzanie odbioru inwestycji gminnych przy udziale przedstawicieli zarządców infrastruktury, w tym odbiorów częściowych i robót zanikających oraz odbiorów z zakresu usług i dostaw związanych z realizacją tych zadań oraz rozliczanie nadzorów zlecanych na zewnątrz,
12. współpraca z Wydziałem Planowania i Rozwoju w zakresie przekazywania informacji niezbędnych do składania wniosków o pozyskanie środków zewnętrznych na realizację inwestycji, a w przypadku inwestycji będących w trakcie realizacji, współfinansowanych ze środków zewnętrznych współpraca w zakresie przekazywania materiałów odnośnie zmian w stosunku do projektów podstawowych podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, na które wyrazić musi zgodę instytucja zarządzająca, przekazywania kopii dokumentów dotyczących zawartych umów w ramach tych projektów (lub ich zmian. oraz pism i odpowiedzi do wykonawców, protokołów odbioru i informacji na temat terminów płatności oraz innych dokumentów mających wpływ na wykonanie zadań,
13. współpraca z Wydziałem Planowania i Rozwoju w zakresie przekazywania informacji niezbędnych do rozliczania inwestycji realizowanych przy udziale środków zewnętrznych,
14. współpraca z Wydziałem Planowania i Rozwoju w zakresie przekazywania informacji nt.zadań planowanych do realizacji w zakresie Strategii Rozwoju Gminy Ostrowiec Świętokrzyski, Gminnego Programu Rewitalizacji, Strategii Terytorialnych oraz innych kluczowych dokumentów, na podstawie których realizowane są zamierzenia inwestycyjne gminy oraz uczestnictwo w naradach w sprawie oceny realizacji zadań wynikających z dokumentów strategicznych,
15. współpraca z Wydziałem Mienia Komunalnego w zakresie przygotowywania dokumentacji w sprawie wykupów i wywłaszczania nieruchomości pod inwestycje gminne,
16. aktualizacja planów rozwoju sieci i urządzeń komunalnych w dostosowaniu do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
17. prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań za grunty i nieruchomości przejęte z mocy prawa na podstawie decyzji ZRID w okresie przygotowywania i trwania inwestycji do podpisania końcowego protokołu odbioru wspólnie z Wydziałem Mienia Komunalnego, w tym:
a) uzgadnianie przebiegu granicy pasa drogowego na etapie przygotowania inwestycji,
b) uczestnictwo podczas wyznaczania granicy pasa drogowego,
c) przygotowanie inwentaryzacji działek przejętych pod pas drogowy,
d) przyjęcie w terenie wyznaczonych przez geodetę punktów granicznych pasa drogowego,
e) sporządzanie protokołów z wydania nieruchomości zgodnie z art. 18 ust. 1e pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
f) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem sposobu wypłaty odszkodowania,
g) wizje w terenie z rzeczoznawcą podczas oględzin nieruchomości,
h) analiza operatów szacunkowych z wyceny nieruchomości,
i) przygotowanie wniosków do sądu o wyrażenie zgody na złożenie kwoty odszkodowania do depozytu sądowego w przypadku nieuregulowanego stanu prawnego działek przejętych pod pas drogowy,
j) rozliczenie finansowe poszczególnych działek przejętych pod pas drogowy,
18. prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań za czasowe zajęcie nieruchomości pod inwestycje w zakresie pasów drogowych, których zarządcą jest Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego,
19. uzgadnianie dokumentacji technicznej dot. infrastruktury drogowej,
20. aktualizacja planu transportowego,
21. uczestnictwo w naradach koordynacyjnych dot. sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu – ZUD,
22. prowadzenie i nadzorowanie prac związanych z wyburzaniem budynków,
23. sporządzanie rocznych inwentaryzacji inwestycji rozpoczętych i kontynuowanych,
24. współpraca z Wydziałem Planowania i Rozwoju w zakresie opiniowania inwestycji na etapie postępowania administracyjnego o wydanie decyzji o warunków zabudowy lub lokalizacji celu publicznego,
25. pozyskiwanie map do celów projektowych związanych z realizacją przedsięwzięć inwestycyjnych gminy,
26. przygotowywanie koncepcji oraz zapisów niezbędnych do realizacji zadań na potrzeby programów funkcjonalno-użytkowych oraz realizacji robót w systemie zaprojektuj i wybuduj,
27. czynne uczestnictwo w gminnych wielozadaniowych i międzywydziałowych zespołach roboczych związanych z realizacją zamierzeń inwestycyjnych,
28. realizacja opracowań strategicznych związanych z realizacją drogowych zamierzeń inwestycyjnych,
29. wykonywanie uprawnień z tytułu rękojmi za wady z tytułu udzielanej gwarancji na wykonane roboty budowlane,
30. prowadzenie spraw dot. oświetlenia miejskiego, a w szczególności:
a) nadzór nad bieżącym utrzymaniem oświetlenia miejskiego i iluminacji gminnych na terenie miasta oraz bieżące i końcowe rozliczanie zadań, a także prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie,
b) nadzór nad użyczaniem zasilania w energię elektryczną dla potrzeb imprez masowych i wydarzeń okolicznościowych,
c) współpraca z dostawcami energii elektrycznej w zakresie właściwego oświetlenia oraz prawidłowych rozliczeń za zużytą energię,
d) zawieranie umów na dostawę energii elektrycznej,
e) wydawanie warunków technicznych na wykonanie oświetlenia ulicznego,
f) wieloletnie i roczne planowanie inwestycji i remontów w zakresie oświetlenia miejskiego,
g) realizacja planów zakupowych iluminacji świetlnych, świątecznych ozdób placów, dróg oraz użytkowanie już istniejących, będących w zasobach gmin.