Telefon:+48 41 26 72 210
E-mail:wso@um.ostrowiec.pl
1. prowadzenie ewidencji ludności
2. udzielanie informacji adresowych w oparciu o obowiązujące przepisy
3. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych
4. prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców
5. prowadzenie kontroli meldunkowych
6. przyjmowanie i przygotowywanie wniosków o wydanie dowodu osobistego
7. wydawanie oraz unieważnianie dowodów osobistych
8. przygotowywanie spisu wyborców przed zarządzonymi wyborami lub referendum
9. przyjmowanie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, przekształcanie ich na formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
10. kontrola działalności gospodarczej przedsiębiorców w zakresie określonym w odpowiednich przepisach,
11. udzielanie, zmiana stwierdzanie wygaśnięcia i cofanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
12. wydawanie, zmiana, stwierdzanie wygaśnięcia i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
13. kontrola punktów sprzedaży napojów alkoholowych,
14. udzielanie, zmiana, stwierdzanie wygaśnięcia i cofanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
15. prowadzenie ewidencji obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie,
16. współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.